ÇEVRİM İÇİ BAŞVURU SİSTEMİ KILAVUZU
Yurt dışı kurumlararası yatay geçiş başvurularının tamamı çevrim içi ortamda yapılmakta ve gerekli tüm alanlar doldurulduktan sonra başvuru çevrim içi olarak gönderilmektedir. Başvurunun bir oturumda tamamlanması zorunlu değildir; kaydedilen başvuru dosyasına, başvuru dönemi içinde kullanıcı adı ve şifre ile erişilerek daha önce kaydedilen ancak henüz gönderilmemiş bilgiler üzerinde değişiklik yapmak mümkündür.
Çevrim içi başvuru sistemi adayların erişimine 9 Temmuz 2024 tarihinde saat 10.00’ da açılacaktır. 16 Temmuz 2024 tarihinde saat 17.00’ da başvurulara kapatılacak, yeni kullanıcı tanımlanamayacak ve saat 17.30’da başvuru sistemi başvurulara tamamen kapatılacaktır.
Çevrim içi başvuru sistemine giriş yaptıktan sonra sayfanın sol kısmındaki bağlantılar kullanılarak işlemler yapılır. Başvuru sırasında taranmış belgelerin (not belgesi/transkript, sınav sonuç belgesi vb.) sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Eksiksiz doldurulmuş başvuru formu çevrim içi olarak Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü’ne gönderilir.
Gönderilmiş başvuru formları üzerinde değişiklik yapmak mümkün değildir.
Adayların başvuru sürecini göz önünde bulundurarak ve başvuru sisteminin başvurulara kapanış saatini dikkate alarak başvurularını göndermeleri tavsiye edilir.
Boğaziçi Üniversitesi’ne kabul alan adayların, başvuruda beyan ettikleri bilgilerin doğrulanması için resmî belgeleri Üniversite’ye kayıt sırasında ibraz etmeleri gerekmektedir.
Boğaziçi Üniversitesi gerçeğe aykırı beyanda bulunarak başvuru yapan adayların kabul kararlarını iptal etme hakkına sahiptir.
BAŞVURUYA HAZIRLIK
Çevrim içi başvuru sistemine giriş yapmadan önce; başvuru belgeleri ve ilgili bölümün başvuru koşullarının dikkatlice okunması ve başvuru için gerekli tüm belgelerin hazır bulundurulması tavsiye edilir.
BAŞVURU
ADIM 0: YENİ KULLANICI TANIMLAMA
- http://adaylar.bogazici.edu.tr/tr-TR/Sayfa/Basvuru/Yurt_Disi_Kurumlararasi_Yatay_Gecis/Tum sayfasında “Başvuru için Tıklayın” butonundan çevrim içi başvuru sistemi sayfasına girilir.
- Yeni kullanıcı oluşturmak için “Yeni Kullanıcı” butonu tıklanır.
- Açılan sayfada aday tarafından e-posta adresi yazılır ve kendisi tarafından oluşturulan bir şifre tanımlanır, kayıt formu doldurulur.
- “Kullanıcı Oluştur” butonuna tıklanır.
- “Kullanıcı Kaydı Alındı” uyarısı çıkar ve doğrulama kodu başvuru sistemi tarafından adayın e-posta adresine gönderilir.
- Çevrim içi başvuru sistemi sayfasına https://registration.bogazici.edu.tr/BUIS/BUISAPPS/GradApplication.aspx geri dönülür.
- “Başvuru Tipi” seçilir ve kullanıcı tarafından tanımlanan e-posta adresi ve şifre tekrar girilir. “Giriş” butonuna tıklanır.
- Doğrulama kodu sayfası açılır.
- E-posta adresine gelen doğrulama kodu doğrulama kutusuna yazılır.
- Doğrulama kodu onaylandıktan sonra ana menüye ulaşılır.
ADIM 1: ADAY BİLGİLERİ FORMU
Bu bölümde adayın tüm program başvurularında gerekli olan genel bilgileri (kimlik, iletişim, eğitim ve İngilizce yeterliği) doldurması istenmektedir.
- “Aday Bilgileri Formunu Doldur” bağlantısı tıklanır.
- Aday bilgileri formunda (*) işareti olan alanların doldurulması zorunludur.
- Kimlik bilgileri bölümünde adayın taranmış biyometrik fotoğrafı (arka planın düz ve açık renkte olduğu, sadece yüzünüzün ve omuzlarınızın göründüğü fotoğraf) yüklenir (yüklemiş olduğunuz fotoğraf kabul alırsanız öğrenci kimlik kartınızda ve öğrenci sisteminizde kullanılacaktır).
- Eğitim bilgileri bölümünde, mezun olunan lise, devam etmekte olan lisans bilgileri girilir. Ayrıca, not belgesi (transkript), lise diploma veya mezuniyet belgesi taranarak sisteme yüklenir.
- İngilizce dil yeterliğinden muaf olan adaylar dışında kalan tüm adaylar İngilizce dil yeterliklerini kanıtlamak zorundadır; muaf olan adaylar YADYOK’tan onaylı belgelerini yüklemelidir. Sadece bir İngilizce yeterlik sınav (BUEPT/TOEFL®/IELTS) sonucu sunulması yeterlidir. TOEFL® veya IELTS sınav sonuç belgesinin YADYOK tarafından onaylanmış hali taranarak sisteme yüklenir ve ilgili alanlar doldurulur. BUEPT için, sınav tarihinin girilmesi yeterlidir.
- Eğer form henüz tamamlanmadıysa “Formu Kaydet” butonu tıklanarak girilmiş bilgiler kaydedilir ve daha sonra form üzerinde değişiklik yapılabilir.
- Eğer form tamamlandıysa “Formu Gönder” butonu tıklanarak 2. aşamaya geçilir.
ADIM 2: PROGRAM BAŞVURU FORMU
Bu bölümde; ilgili programa/programlara başvuru yapılır, başvurulan her program için isteniyorsa amaç yazısı, üniversiteye giriş sınav sonuçları (YKS veya SAT) ile başvuruyu destekleyici diğer belgeler (“Diğer Belgeler” alanı zorunlu bir alan değildir) yüklenir, başvuru ücretine ilişkin ödeme bilgileri yer alır.
- Programa başvuru yapmak için “Program Başvuru Formunu Doldur” bağlantısı tıklanır.
- Başvuru yapılacak programı seçmek için “Program Ekle” butonu tıklanır ve ilgili program seçilir.
- Açılan form üzerinde zorunlu alanlar doldurulur.
- Üniversiteye giriş sınavı kısmında; program başvurusunda istenen YKS veya SAT sınav sonuç belgesi yüklenir.
- Eğer form tamamlandıysa “Başvuruyu Kaydet” butonu tıklanır.
- Birden fazla programa başvurmak için tekrar “Program Ekle” butonuna tıklanarak yeni program eklenir.
- Bir program başvurusunu iptal etmek için “Program Sil” butonu kullanılır.
- Birden fazla programa başvuru yapan aday Tercih Sırası alanlarını doldurup, “Tercih sırasını kaydet” butonuna tıklayarak program tercih sırasını belirtmelidir.
Aday, başvuru sisteminde 1 ve 2. aşama işlemini tamamladıktan sonra 3. aşamaya geçmeden önce başvuru ücretini ödemelidir. Programlara başvuru ücreti 500.00 TL’ dir. Yurt dışından yapılacak ödemeler için 100 Euro’dur. Başvurulan her bir program için ayrı başvuru ücreti ödenmelidir.
Program Listesinde ödeme durumu kontrol edilebilir.
Başvuru ücretini ödemek için adayın aşağıdaki iki yöntemden birini kullanması gerekir:
Başvuru ücreti ile ilgili aşağıdaki işlemlerden herhangi biri tamamlandıktan sonra ADIM 3’e geçilir.
1. Yurt içinde bulunan adaylar için Garanti BBVA aracılığı ile ödeme:
Garanti BBVA ATM veya şubelerinden;
“Ödemeler -> Üniversite / ÖSYM -> Boğaziçi Üniversitesi -> Lisansüstü/Yatay”
Garanti BBVA İnternet Şubesinden;
"Ödemeler -> Kurum -> Üniversite -> Boğaziçi Üniversitesi -> Lisansüstü/Yatay" seçenekleri kullanılarak ödeme yapılır.
- Bu ekranda "Öğrenci No" yazan alana, aday başvuru formunda yazdığı TC kimlik ya da Pasaport numarasını girdiğinde ödenmesi gereken miktar ekranda görünecektir.
- Ödeme yapıldıktan sonra ödemenin sisteme ulaşıp ulaşmadığı başvuru sistemi üzerinden kontrol edilebilir.
- Ödeme, sistem tarafından onaylandıktan sonra Ödeme Durumu "Online Ödeme Doğrulandı" olarak görünecektir.
- Eğer ödeme yapılmadıysa veya ödeme henüz onaylanmamışsa Ödeme Durumu "Eksik" olarak görünecektir.
2.Yurt dışında bulunan adaylar için SWIFT ile ödeme:
Aday ödeme yapması gereken miktarı, aşağıda belirtilen hesap numaralarına SWIFT yolu ile yatırabilir.
- Yapılan işleme ait dekont "Program Başvuru Ücreti" butonuna tıklanarak ulaşılan sayfaya yüklenmeli ve program başvurusu gönderilmelidir.
- Bu yolla yapılan ödemelerin program başvurusu gönderilmeden doğrulanması mümkün değildir.
- Program başvurusu gönderildikten sonra (ADIM 3), yüklenen dekont Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından üç iş günü içerisinde kontrol edilir ve ödemesi doğrulanan adayın başvurusu ilgili programa iletilir.
- Bu ödeme yöntemi ile ödeme yapan adayın, başvuruyu çevrim içi başvuru tarihlerinde, doğrulama için gerekecek zamanları da hesaplayarak önceden yapması önerilir.
- Başvuru ücreti ödemesi Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylandıktan sonra Ödeme Durumu "Dekont Doğrulandı" olarak görünecektir.
- Eğer ödeme yapılmadıysa veya ödeme henüz Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylanmamışsa Ödeme Durumu "Eksik" olarak görünecektir.
Geçersiz, eksik ödeme yapan veya ödeme yapmayan adayın başvuruları işleme alınmaz.
Başvurulacak program kontenjan açmışsa ve başvuru koşulları sağlanıyorsa başvuru ücreti yatırılmalıdır.
Başvuru ücreti iade edilmez.
Yurt dışından yapılacak ödemeler için:
Uluslararası para transferlerinde beklenilen kesintiden daha fazla kesinti olabilir. Sadece gönderen banka değil alıcı banka da bazı kesintiler uygulamaktadır. Ayrıca uluslararası transferlerde daha fazla kesintiye neden olan aracı bankalar olabilir. Başvuru Ofisi, Üniversite hesabına geçen miktarı dikkate alır. Wise, Western Union vb. çevrim içi ödeme kanalları ile ödeme yapmayınız.
Euro Hesap Numarası
Başvuru ücreti: 100.00 Euro
Garanti BBVA Boğaziçi Üniversitesi Şubesi
Şube Adresi: Bebek Mah. Şehitlik Dergahı Sok. No: 6/A Rumelihisarüstü, 34342 Beşiktaş/İstanbul
Şube Kodu: 303
Hesap Adı: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Hesap No: 9002985
IBAN: TR46 0006 2000 3030 0009 0029 85
Garanti BBVA Swift Kod: TGBATRIS
ADIM 3: PROGRAM BAŞVURUSUNUN GÖNDERİLMESİ
- Program başvurusunu göndermek için “Program Başvurusunu Gönder” bağlantısı tıklanır.
- Gönderilmek istenen program başvurusu seçilerek “Başvuruyu Gönder” butonu tıklanır.
- Açılan sayfada başvurunun gönderildiği uyarısı çıkar. Gönderilmiş başvurular üzerinde değişiklik yapılamaz. Sadece kaydedilip henüz gönderilmemiş başvurular üzerinde değişiklik yapılabilir.
ADIM 4: BAŞVURU DURUMU
Yapılan başvurunun durumu bu adımdan kontrol edilebilir. Başvuru durumunuzda ödemeniz eksik görünüyorsa Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından ödemeniz henüz onaylanmamıştır. Başvuru Dosyanızı bu adımdan görebilirsiniz. Ayrıca Başvuru Dosyanızın çıktısını alabilirsiniz. Başvurunuzla ilgili bir sorunuz varsa, başvuru sayfasında iletişim bilgileri bulunan başvurduğunuz programın ilgili kişisi ile iletişime geçiniz.
SİSTEMDEN ÇIKIŞ
“Çıkış” ile sistemden çıkılır.
SIKÇA SORULAN SORULAR
1. Birden fazla belge yükleyebilir miyim?
- Birden fazla belge yükleyebilirsiniz. Her bir program başvurusu formunda ek belge yüklenebilecek alan mevcuttur.
2. Belge birden fazla sayfadan oluşuyorsa ne yapmalıyım?
- Belgenin tüm sayfaları tek bir PDF dosyası içinde olacak şekilde yüklemelisiniz.
3. Belge tararken nelere dikkat etmeliyim?
- Tarama işlemi için kullandığınız yazılım, tarama işlemi başında veya sonunda, taranacak belgenin çözünürlüğünü soracaktır. Taranan belgenin çözünürlüğünün 72dpi’dan daha yüksek olmamasına dikkat edin.
- Taranmış belgeleri .pdf dosyası olarak kaydedin. Mac kullanıcıları, kaydettikleri doküman isminde 3 harfli uzantının bulunduğuna dikkat etmelidir.
- Taranmış dokümanın açılıp açılmadığını, okunabilir olup olmadığını dosyayı PDF izleme programı ile açarak test edin.
- Şifre ile korunan veya makro içeren dokümanları yüklemeyin.
- Taranmış dokümanların okunabilir nitelikte ve normal ölçekte kağıda basılmaya uygun olup olmadığını kontrol edin. Okunaklı olmayan belgeler kabul edilmeyecektir.
- Taranmış dokümanın boyutunu kontrol edin. Boyutu 2 MB’yi geçmemelidir.
4. Yüklediğim belgeleri nasıl görebilirim?
- Yüklenen belgeleri, yüklediğiniz satırdaki turuncu renkli ifadelere tıklayarak görebilirsiniz.
5. Formu kaydet butonuna basınca hata veriyor. Ne yapmalıyım?
- Ekrandaki uyarı ve yönlendirme mesajlarını dikkatlice okuyun.
- Belgeleri istenilen formatta ve büyüklükte yüklediğinizden emin olun.
- Alanlara yazdığınız karakterlere dikkat edin ve rakam girilmesi gereken yerlere harf ve/veya harf girilmesi gereken yerlere rakam girmediğinizden emin olun.
- Alanlara yazdığınız not ve puanların formatına (noktalama işareti) dikkat edin.
6. Başvurumu gönderemiyorum, ne yapmalıyım?
- “ADIM 3: Program Başvurusunu Gönder” adımından önceki bütün adımları sırasıyla tamamlayıp, formlardaki zorunlu alanların hepsini doldurduktan sonra başvurunuzu gönderin.
7. Başvuru ücretini nasıl ödeyeceğim?
- Ödemenin nasıl yapılacağı ADIM 2’de detaylı olarak anlatılmıştır.
8. Başvuru ücretini ödedim ama “Ödeme Durumu” eksik olarak görünüyor, ne yapmalıyım?
- Ödemeniz henüz sistem tarafından veya Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylanmamış olabilir.
- ADIM 2’de belirtilen ödeme yöntemlerinden birini doğru bir şekilde uyguladığınızdan eminseniz, bir süre sonra tekrar kontrol ediniz.
- Sorun devam ediyorsa, başvuru sistemindeki mesaj gönderme alanını kullanarak teknik destek birimine mesaj atınız.
9. Başvurumu gönderdim, şimdi ne yapmam gerekiyor?
- Başvuru durumunuzu “ADIM 4:BAŞVURU DURUMU” adımından kontrol edebilirsiniz. Başvurunuz Başvuru Ofisi tarafından işleme alındıktan sonra, bu sayfada yer alan Belge Kontrol Listesinde başvuru dosyanızda beyan ettiğiniz ancak başvuru koşullarını sağlamayan belge ve bilgileri görebilirsiniz. Eğer başvurunuz ilgili programa iletilmişse ve Belge Kontrol Listesinde eksik işaretlenmiş belge/bilgi varsa başvurduğunuz programla iletişime geçiniz.
10. Başvurumu gönderdikten sonra başvuru dosyama erişip güncelleme yapabilir miyim?
-Gönderdiğiniz başvuruyu güncelleyemezsiniz. Güncelleme yapmak istediğiniz belge varsa ilgili programa danışarak uygun bulunması halinde elden teslim edebilirsiniz.
11. Başvurum ile ilgili hala sorun yaşıyorum. Ne yapabilirim?
- Sorununuzu başvuru sistemindeki mesaj gönderme alanını kullanarak Teknik Destek birimine iletiniz. Mesajınıza bireysel dönüş yapılmayacaktır. 24 saat sonra sorununuzun düzelip düzelmediğini kontrol ediniz.